Saturday, January 8, 2011

HAKIKAT CINTA KITA


bila rinduku menggamit
ku hanya mampu menatap potret yang ada digenggamanku
dalam sendu hatiku menitis airmata rinduku padamu
kusedari kau bukan milikku lagi  

kasih kau hadir bukan hanya sekejap
hadirmu setiap saat dalam jagaku
kekadang kau juga hadir dalam mimpiku

bila rinduku menggamit
wajahmu kulihat kelam dek air mataku
sayu namun ku pasrah jua
kerna ku tahu cinta kita tak akan kemana
kau dan aku hanya mampu bersama
dalam meyemai kasih sayang kita
namun kita tak bisa bersatu
kerna kau dan aku semestinya ada jurang yang dalam
memisahkan antara cinta dan kemelut rasa

bila rinduku menggamit
namamu sering diibibirku
rawan hatiku derita jiwaku
duhai kasih kau kekasih hanya dihatiku
kau dan aku hanya bisa bercinta
sekadar cinta dihati
namun kita tak mungkin meneruskan segala
kasih antara kita kerna kau dan aku jauh berbeda

bila rinduku menggamit
rela aku berdiam  diri dari hidupmu
biar sakit ku rasa
biar airmata asyik mengalir dipipiku
namun tekadku
inilah penghujung jalan cerita cinta kita
inilah saja kenangan yang bisa ku simpan
dalam lipatan kalbuku
  
duhai kekasih hatiku
keputusan ini telah ku ambil
dalam tangis berlagu kesal
dalam pilu gurindam jiwa lara
dalam esak kian kencang
tak terkata meluahkan bicara
mata kabur dek airmata

duhai kekasih hatiku
berpisahnya kita sungguh bererti
hanya kau dan aku saja mengerti
hakikatnya cinta dan kasih sayang kita
biarlah keputusan ini kita hadapi bersama
biarlah hanya potret mu jadi teman kala rinduku
hanya potretmu jadi kenangan
antara kau dan aku....
izinkan aku meyayangimu
izinkan aku menrinduimu
hingga tak termampu olehku
hingga kehujung nyawaku..

jadikan lah itu memori sayangku
moga kau tahu tidak semua cinta bersatu.
andainya aku tiada dihatimu lagi
usah dibuang semua kisah-kisah antara kita berdua
baik yang manis dan indah maupun pahit nya
kau dan aku sering nyatakan sayang
dulu dan kini akan ku kenang..
andai bisa kau mengerti rasa yang ada dihatiku
pastinya kau akan tahu apa ertinya rasa itu..
sakit memang sakit namun terimalah hakikat
duhai kasih kenyataannya lebih mengatasi segalanya...
andainya dapatku laungkan deritaku
biar semua orang tahu betapa aku sakit kehilanganmu
namun sungguh aku tak mampu
maka biar ku simpan gelora
segala kecewa deritaku sejak kehilanganmu.

No comments:

Post a Comment