Saturday, January 8, 2011

RASA ITU

Ku menongkah dalam kalbu yang sukar ku fahami
harusnya aku tahu setiap apa yang terjalin
tak semestinya ada yang suka dan jujur dalam rasa
besok atau lusa apakah pasti kan ada setiap rasa -rasa itu
serasanya tak akan pernah ada

ya ALLAH jika rasa ini datangnya darimu
aku mohon biarlah rasa itu berlandaskan jalanMU
ya ALLAH jika rasa ini satu anugerah dariMU
aku mohon biarlah rasa itu mampuku tanggung

sesungguhnya ya ALLAH tiada kuat hati ini
sesungguhnya ya ALLAH tiada mampu olehku
semuanya begitu pedih
semuanya begitu sedih
semuanya begitu pahit

ya ALLAH rasa itu kekadang bisa membuat hati ini derita
ya ALLAH rasa itu juga membuat hidup ini tak tenteram
bahagia jika rasa itu diterima jujur penuh kekhlasan
bahagia jika rasa itu tak salah ertikan
bahagia jika rasa itu bersambung dalam erti kata
SILATURRAHIM SESAMA ISLAM
SESAMA INSANI
bahagia jika rasa itu mampu membuat orang sekelilingku
merasa senang dan bahagia

namun ya ALlah
rasa itu juga bisa membuatku dianggap lain
rasa itu juga bisa membuatku sepertinya menagih ertinya rasa itu
sungguh ya ALLAH
aku kekadang rasa terbeban dengan rasa itu
aku kekadang rasa terhina dengan rasa itu

tetapi mana mungkin aku menghindar
mana mungkin ku bisa menghalang
mana mungkin ku bisa membuangnya
ya ALLAH
kerna KAU yang memberi semua rasa itu dalam hidupku
perasaan ....
KELEMBUTANKU..
KEMESRAANKU..
KASIH SAYANGKU..
KERINDUANKU..
KEINGINANKU..
KECINTAANKU..
semua itu anugerahMU jua..

bisakah ku lupakan..
bisakah kuhalang..
bisakah ku hindari..
bisakah ku buang..

aku tak mampu..
ya aku tak mampu jua..
ya ALLAH pintaku padaMU
moga ada yang mahu mengerti
segala rasa ku itu bukan kupaksa ia datang
moga ada yang mahu faham
segala rasa itu bukan tiket tuk ku menjadi seorang

yang dianggap..
yang dituduh..
yang digelar..
sebagai seorang WANITA PENGGODA..

ya ALLAH..
andai cara rasa ku itu membuat orang tak senang
ku mohon ya ALLAH
kawallah rasa itu dariku
andainya cara rasa ku itu membuat orang tak suka
maka ku mohon ya ALLAH
BATAS-BATASNYA SEMUA KAU SEMPADANKAN
sesungguhnya memang itu yang sering ku lakukan

KEMESRAANKU bertempat..
KASIH SAYANGKU  bersebab..
KERINDUANKU berhala tuju..
KELEMBUTANKU berpatutan..
KECINTAANKU cuma biarlah SATU...

ku mohon ya ALLAH
dalam meniti sisa-sisa hidupku
jangan ada yang berdendam padaku
jangan ada yang membenci padaku
sesungguhnya KAU tahu rasa ku pada sesama insanMU..

TAK AKAN ADA KIASAN..
TAK AKAN ADA ALASAN.. 



AKU ADALAH AKU
DAN AKU HANYA MAMPU TERSENYUM
BIAR SERING DERITA BIAR SERING DIHINA
AKU TAHU SIAPA AKU..REDHA JUA..
TETAP AKAN SAYANG SEMUANYA..


RASA ITU TAK BISA DIHINDAR
SEPERTINYA KITA MINUM MINUMAN MANIS
BERSALUT BUIH-BUIHNYA ..
KEENAKANNYA SUKAR DITAFSIR
AKAL DAN HATI
YANG WARAS..
HARUSNYA RASA ITU SEIRING
DALAM SETIAP RASANYA...

RASA ITU MEMBERI DAN MENERIMA
SEJUJURNYA SEIKHLASNYA SEADANYA
SETIAPNYA PUNYA RASA YANG PERLU ADA
PADA SETIAP KITA MAKA TERIMALAH
AKU SEADANYA DENGAN SEGALA RASA ITU
SESUNGGUHNYA HANYA ITU SAJA MAMPU KU BERI
PADA SEMUA TANPA ADA PRASANGKA..
TANPA ADA MAKSUD DALAM MAKNANYA....
KU MEMBERI ..KU MENERIMA..SEADANYA..APA ADANYA...



No comments:

Post a Comment